hits

Kjære kunder

Hvorfor ikke bare ha respekt for meg? Jeg respekterer deg, bare i tilfelle du ikke visste det .. Jeg skal innrømme at jeg har noen fantastiske kunder, men til tider føler jeg at kunder glemmer at under "uniformen" er jeg bare et menneske. Jeg gjør bare det jeg blir betalt for og jeg følger selskapets regler og rutiner fordi det er det min jobb. Jeg tror ikke mange tenker over hvordan de ansatte blir behandlet av kundene. I mange tilfeller kommer kunder til meg. Før de kommer inn, så vet de hva de vil ha. Butikken skal ha det! "Vi er dessverre helt tom!", får de fra meg. Hva de ønsker å høre er "her er hva du vil ha". Alt som ikke er til at effekten ikke gir dem det de vil ha, får dem til å være uhøflig. Fordi i deres øyne, er det ingen god grunn til at jeg ikke har det de ønsker. Jeg er en av flere ansatte, og har ingen kontroll over hvorfor bensinprisene er så høye, eller hvorfor tippemaskinen ikke gir deg den bongen du fylte ut. Disse er ofte laget og eies av noen jeg mest sannsynlig aldri vil møte. Så ta et skritt tilbake, pust. og tenk på det. Ta problemene dine opp med riktige personer.

Dette er ikke Ting og tøy. Dette er en bensinstasjon. Prisene er forhånds bestemt, og igjen, har jeg vanligvis ikke kontroll på prisen. Faktisk, så har noen kunder tatt så feil, at jeg noen ganger har hatt lyst til å skrike til dem hvor galt det er. Når en kunde sier at dette ikke er prisen for så og så, og du viser dem med prisen. Eller hvis en bestiller pizza til en spesiell tid, og dukker opp 15 minutter for sent, så er det strengt talt ikke min feil, men din feil. Til slutt. Hva med de gangene jeg åpner 10 minutter for tidlig for en eller to engstelige kunder som ikke gadd å finne ut åpningstider før de forlot huset. Eller å lukke 30 minutter for sent fordi jeg var snill mot en kunde da jeg drev å stengte, også dukker enda flere opp.

Vi alle prøver for harde livet her folkens! Vi må slutte å være så "stygge" mot hverandre, og heller vise litt mer takknemlighet.

Xoxo

16 kommentarer

Elisabeth

15.09.2016 kl.09:23

Så sant! Det er så mange idioter som tar problemene sine ut på andre, spesielt de i serviceyrkene!

Camilla

15.09.2016 kl.10:16

Elisabeth: ikke sant!:D

sarajaneeth

15.09.2016 kl.11:24

Kunne ikke vært mer enig!!

Camilla

15.09.2016 kl.12:37

sarajaneeth: <3:D

REBECCA HOLDER

15.09.2016 kl.15:17

Enig i mye her ja. Opplevd mange ganger at kunder blir sinte fordi jeg er utsolgt, og DA blir jeg sur, haha. Men holder jo maska og oppfører meg fint selv om!

Camilla

15.09.2016 kl.15:49

REBECCA HOLDER: Ikke sant! Man må bare nikke og gjøre det beste ut av det!:)

REBECCA HOLDER

15.09.2016 kl.15:50

sv: Ja, man må jo faktisk det. Men sånn er det vel bare, dessverre !!

Camilla

15.09.2016 kl.17:04

REBECCA HOLDER: Ikke sant!:D

katrine

15.09.2016 kl.18:41

jeg tror faktisk folk generellt er litt mer hissige når det er steder man MÅ innom slik som bensinstasjon og matbutikk. Andre steder er jo sånn sett frivillig :)

Camilla

15.09.2016 kl.19:10

katrine: Der sier du også noe;)

tirilgrindheim

15.09.2016 kl.19:32

Helt enig med deg :D

Camilla

15.09.2016 kl.19:46

tirilgrindheim: :D

Tom

15.09.2016 kl.20:49

Helt enig med! kundene burde absolutt tenke mer over hvordan dem behandler de ansatte. Det er ikke den ansatte sin feil om noe utenfor deres kontroll går galt og det er ikke deres jobb og ha oversikt over alt,. Dem er jo ikke eieren av bedriften, men bare en ansatt som har nok å tenke på , om ikke dem skal få problemer fra kunder i tilleg liksom :P :)

Camilla

15.09.2016 kl.22:35

Tom: Så bra!:) Nei, de får ta seg ei bolle:D

Marlene Nilsen

27.09.2016 kl.20:49

BRA skrevet!

Camilla

27.09.2016 kl.23:44

Marlene Nilsen: Tusen takk!:-)

Skriv en ny kommentar